α: Flocken i schack

Greetings

Har hört från en fågel i något träd att flocken ränner runt på räder och plundringar när jag inte är med och styr upp. Dessutom har det ryktats att de spritt rykten (förvirrande ;)) om att jag varit drabbad av någon allvarlig sjukdom och därför stannat hemma..

Pfft, som om pesten skulle kunna hålla mig borta ! Jag erkänner, i onsdags var jag en aning klen och behövde därför stanna i boet några timmar och vila upp mig lite, för att orka hela dagen. Men så snart jag hade gjort det var jag fit for fight igen och skyndade mig till min flock för att skydda omega från beta.

Jag älskar dem båda väldigt mycket, och jag själv kan också vara på omega ibland (hon är ju trots allt Omega..), men beta kan vara riktigt elak och bara ge sg på omega för att det är kul! Så, då behövs någon som alpha, som går imellan och säger åt småglinen att skäpra sig och hålla sams.

Det blev jag även tvungen att göra idag, då de betedde sig osedvanligt barnsligt under en lektion. Hoppas nu att de kan hålla sig i skinnet några dagar, så att jag kan få lite vila också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0