α: mamman i flocken

Ja, då var det kanske dags för mig att presentera mig också. Kände att 'dagens blondin' var viktigare än en presentation, då det nästan räcker med att beskriva mig som Alpha.
Det är alltså jag som är ledare för denna lilla flock. Det är jag som bestämmer när, var och hur vi ska göra saker. Allt som händer måste rapporteras till mig och det är mig de övriga två i flocken (β och Ω) måste fråga om tillåtelse till vissa saker. Som ni säkert märkt har dessa regler inte följts här, β och Ω har båda skrivit presentationer om sig själva före mig. Men men, ibland måste de få lite längre koppel...
Annars är jag den som stöttar, hjälper, tipsar och håller ihop flocken. Som en extra mamma, kan man säga. Kul roll kan man tro, men ack vilket slit! De är som två små barnrumpor och flamsar ständigt runt och glömmer lappar med viktiga underskrifter mm. men trots allt detta är de världens bästa och vi trivs väldigt bra (mestadels) i vår flock och tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0